Så var den praktiska dagen över och det gick riktigt bra faktiskt, vilket var skönt. Haha lite nervös vid första stationen men sedan flöt det på. Blev så glad när en av stationerna var att man skulle sy. Fick även beröm av examinatorn vid den stationen så det kändes bra. Haha börjar ju mitt nya jobb på kirurgen på måndag så då känns det skönt att höra att jag kan sy åtminstone. 
När vi kom till praktiska delen idag så blev vi uppdelade i grupper med 5 pers i varje, så fick man ett band på handleden med en färg. Sedan blev vi inskickade i ett rum med 5 stationer med olika manipulationer. Man hade 4 minuter på sig vid varje station sedan ringde en klocka och då skulle man byta station. Effektivt och bra, så var det över ganska snabbt. 
När vi var klara fick vi sätta oss i en datasal och fylla i ett formulär för att evaluera universitet och de gångna 6 åren, för att sedan skriva på den heliga Hippokrates ed.
Så imorgon väntas sista delen, en egen patient. Ska prata bättre lettiska än jag någonsin gjort i hela mitt liv haha.
Jag kommer alltså ha en egen patient, som vi drog lott om och jag kommer få en kirurgisk patient (yaaaaay så lycklig) som jag ska träffa för att ta anamnes, undersöka osv. Så blir jag bedömd av en läkare som kommer se hur jag uppför mig inför patienten och hur jag undersöker han/hon osv. 
Det känns bra måste jag säga, jag känner mig självsäker när det kommer till patientsamtal även om det är på lettiska. 
Sen är jag klaaaar. Så jäkla overkligt! 
Haha ska fixa nya volymfransar efter provet, har färgat håret idag för imorgon kväll blir det partajande utan dess like. Kommer vara så vidrigt bakis på torsdag när jag ska flyga hem, men det är det värt. 
Nu ska jag kolla på Farmen och Mandelmann (bara att de programmen börjat den här veckan gör den ju till svårslagen), sedan ska jag sova. 
Kram på er! 
(null)

(null)

Kommentera

Publiceras ej